Cukorbetegség kezelése mozgásterápiával

Vércukorszint edzés után, A kevesebb néha több

➡️Egy ilyet kanalazz be edzés után❗

Milyen mozgással csökkenthető legjobban a vércukorszint? Origo A rendszeres testmozgás fontos eleme a cukorbetegség elleni harcnak, de úgy tűnik, az sem mindegy, hogy mikor és mennyit edzünk.

cukorbetegség és módon kezelni ödéma láb népszerű kezelés cukorbetegség

A Diabetologia című szakfolyóiratban jelent meg az a tanulmányamely a testmozgás hosszának, intenzitásának és időzítésének vércukorszintre gyakorolt hatásait vizsgálja.

Az új-zélandi Otago Egyetem szakembereinek kutatásából kiderült, hogy inzulinrezisztens embereknél a vércukorszintet hatékonyabban csökkenti, ha egy közepesen megerőltető félórás edzés helyett közvetlenül étkezés előtt néhány percet intenzíven mozognak.

milyen jelei cukorbetegség kezelésében őssejtek és a cukorbetegség kezelésére

A kis mintaszámon végzett kutatásba kilenc, 18 és 55 év közötti férfit és nőt vontak be, akiknek testtömeg-indexe átlagosan 36 volt ez II. Minden résztvevőnél inzulinrezisztenciát diagnosztizáltak, és egyikük sem szedett szív- vagy cukorbetegség kezelésére használt gyógyszereket. A harmadik edzés esetében szintén 6x1 perces intenzív mozgást végeztek a résztvevők 30 perccel reggeli, vércukorszint edzés után és vacsora előtt, de a gyaloglást ebben az esetben más gyakorlatokkal is kiegészítették.

a cukorbetegség kezelése srí lanka-on terhességi diabétesz hatása magzatra

A résztvevők étkezésének időzítése és összetétele mindhárom edzésformánál megegyezett. Étkezések vércukorszint edzés után érdemes a mozgást időzíteni Az eredményekből az derült ki, hogy az étkezések előtt 30 perccel befejezett rövid, de intenzív edzések a hosszabb, egybefüggő mozgásnál hatékonyabban csökkentették a vércukorszintet — különös tekintettel az étkezések után három órával mért vércukorértékekre.

hírek típus diabetes a kezelés a cukorbetegség összeesküvés

Míg a 6x1 perces edzések esetében a reggeli után három órával mért vércukorszint 17 százalékkal volt alacsonyabb, mint mozgás nélkül, addig a vacsorát három órával követő érték 13 százalékos csökkenést mutatott az egyszeri, harmincperces edzés napján mérthez képest. Egész napra vetítve mindez átlagosan 12 százalékos vércukorszint-csökkenést jelentett, ráadásul ez a mérséklődés a testmozgás után további 24 óráig fennmaradt — mondta el a kutatás vezetője.

terhességi cukorbetegség érték betegségek a cukorbetegség kezelésének

A kevesebb néha több Azt a kutatók is elismerik, hogy további vizsgálatokra van szükség a mostani megállapítás széles körű alkalmazásához, ám az mindenképpen figyelemreméltó, hogy a rövid, egy napon belül többször ismétlődő, intenzív edzés hatékonyabb fegyver a kardiometabolikus betegségek megelőzésében, mint az egyszeri, hosszabb és mérsékeltebb intenzitású mozgásformák.

A többszöri rövid mozgással sikerülhet az étkezéseket követő vércukorszint-emelkedést kiugrást kordában tartani, ezáltal jelentősen csökkenthető a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának kockázata is.

cukorszint táblázat programok a diabetes kezelésére

Külön szerencse, hogy az étkezés előtt végzett pár perces intenzív mozgást ráadásul egyszerűbb beütemezni a napunkba, mint egy hosszabb, 30 vagy 60 perces edzést — tették hozzá.