8 módszer a vérzsírszint csökkentésére - forgachpince.hu

Triglicerid csökkentő ételek. Szakácskönyv/Diéta/Étrend/Magas vérzsírszint

Tartalom

    Ha a diéta nem elég a normális szint eléréséhez, gyógyszeres statin kezelés is indokolttá válik, mert a vérszint nem csak a táplálkozástól, hanem a koleszterin belső termelődésétől is függ. A diéta alapja a kalória- zsírszegény étrend. Elsősorban az úgynevezett telített zsírok fogyasztását kell csökkenteni. Ezek az állati eredetű táplálékokban, zsíros sajtokban és tejtermékekben fordulnak leginkább elő. Ilyen például a sertéshús, de általában a vörös húsok, és a látható zsírt tartalmazó húsok, valamint a kolbász és szalámi féleségek is.

    Krokodil elleni harc álma Egyre több ember vérvizsgálata mutatja a magas trigliceridszintet, amely a vérünkben található zsír legfőbb triglicerid csökkentő ételek. Sok esetben a trigliceridszint korrelál a magas koleszterinszinttel. Ezeket az értékeket a lehető legnagyobb mértékben figyelembe kell venni és kezelni kell a szív- és érrendszeri betegségek és a hasnyálmirigy-gyulladás megelőzése érdekében, többek között az egészségügyi problémák között. Ebben a cikkben megmutatjuk, milyen ételeket kerülnünk kell, de azt is, hogy milyen ételek segíthetnek a trigliceridek magas szintjének csökkentésében a vérben.

    Káros étel A trigliceridek magas szintjének elkerülése érdekében a legfontosabb az egészségtelen zsírok drasztikus csökkentése vagy azokról való lemondása, amelyek valójában telített vagy transzzsírok.

    triglicerid csökkentő ételek

    A transzzsírokat az orvosi szakértők a legveszélyesebb zsírfajtának tartják, mivel ezek növelik a szervezetben a rossz koleszterin LDL szintjét és csökkentik a triglicerid csökkentő ételek HDL szintjét. A transzzsírokat a feldolgozott élelmiszerek elkészítésénél használják frissességük és eltarthatóságuk a 2-es típusú cukorbetegség kezelése sebészeti érdekében.

    triglicerid csökkentő ételek

    Kis mennyiségű transz-zsír keletkezik bizonyos típusú állati eredetű élelmiszerekben is, például marhahúsban, bárányban és zsíros tejtermékekben.

    Azt is elkerüljük, amennyire csak lehetséges: - Félkész ételek: nagyon rossz minőségű olajokkal és zsírokkal készülnek, és magas hőmérsékleten főzik; - Margarin és vaj: bár a margarint növényi eredetű terméknek tekintik, az összetevők minősége és különösen a feldolgozás fajtája transz-zsírokban nagyon gazdag ételké alakítja.

    Másrészt a vaj gazdag állati zsírokban, de sokkal természetesebb étel, ezért fogyasztható, de kis mennyiségben. Ajánlott ételek a trigliceridszint csökkentésére Egészséges zsírok Fontos hangsúlyozni, hogy nem minden zsír káros az egészségre. Az emberi testnek zsírokat kell fogyasztania, ugyanúgy, mint szénhidrátokra vagy fehérjékre, de ki kell választanunk azokat a zsírokat, amelyek támogatják a test működését, nevezetesen az egészséges zsírokat.

    Magas vérzsírszintet csökkentő diéta: Hogyan? Bartók Vivien A magas koleszterinszint kezelése általában életmódváltással jár, hiszen a leggyakrabban a mozgásszegény életmód és a helytelen táplálkozás a kiváltó ok. Nem elegendő, ha az interneten keresgélsz diétás tippeket, hiszen speciális, magas vérzsírszintet csökkentő diétára van szükség ahhoz, hogy helyreállítsd a megfelelő koleszterinszintet. Mikor szükséges a magas vérzsírszintet csökkentő diéta? Amennyiben ez sem elég a normális szint eléréséhez, gyógyszeres kezelés is javasolt, mivel a koleszterinszint nem csak a táplálkozástól, hanem a koleszterin belső termelésétől is függ.

    Az első típusú ételeket ajánljuk, amelyekben sok az egészséges zsír, például: - Hidegen extrahált növényi olajok, például olíva, szezám vagy len; - Szárított gyümölcsök, amelyek emellett sok rostot és ásványi anyagot tartalmaznak; - Avokádó, amely nagyon egészséges és tápláló gyümölcs.

    Ezeket az ételeket naponta fogyaszthatjuk, de mérsékelt mennyiségben, főleg ha túlsúlyosak vagyunk.

    Egy szimpla vérképen is feltüntetik a koleszterin- és triglicerid-szintet. Sajnos gyakran szenvednek szívproblémáktól a magas triglicerid-szinttel rendelkező emberek. Mindenképpen kérd ki orvosod véleményét, mielőtt bármilyen változtatást végzel az étrendedben!

    A szárított gyümölcsöket például kis mennyiségben fogyasztjuk, körülbelül annyit, amennyit egy tenyér elfér. Ezt a fajta ételt szénhidrátokkal és fehérjékkel együtt fogyasztjuk, hogy jobban beolvassuk őket.

    triglicerid csökkentő ételek

    Teljes kiőrlésű gabonák A teljes kiőrlésű gabonák szintén hozzájárulhatnak a trigliceridszint csökkentéséhez, szemben a finomított szemekkel. Mérsékelten fogyaszthatjuk a következők teljes változatát: Gyümölcsök és zöldségek Jó adag rostot kaphatunk, ha minden nap nyers gyümölcsöt és zöldséget fogyasztunk, főleg szezonálisan és lehetőleg organikusan.

    A nap folyamán célszerű legalább öt gyümölcsöt vagy zöldséget enni, nyersen vagy enyhén főzve.

    triglicerid csökkentő ételek

    Különösen ajánlott zöld leveles zöldségfélék spenót, brokkoli, káposzta, gályák, sült saláta kitûnõ, vízitorma stb. Növényi italok A trigliceridszint csökkentésére ajánlott étrend a tejet és a tejtermékeket tartalmazza, de zsír nélkül.

    triglicerid csökkentő ételek

    Alternatív alternatívaként növényi italokat kínálunk, amelyek sokkal természetesebbek, és nagyon gazdag tápanyagokban és rostokban. Vásárolhatunk vagy elkészíthetünk házi tejet rizsből, mandulából, zabból, kókuszdióból stb. Ezenkívül ezek az italok nem tartalmaznak koleszterint.

    • A magas trigliceridszint diétája - Koleszterin-diéta
    • Magas vérzsír szintet csökkentő diéta
    • 8 módszer a vérzsírszint csökkentésére - forgachpince.hu
    • Kisebb betűméret A koleszterinre a sejtmembránok képzésében és más fontos funkciók ellátásában, a trigliceridekre pedig energiaforrásként.
    • Vércukorszintmérő árgép