Mentes ketogén diéta

Ketogén diéta tej. A tejmentes ketogén diétáról – Pődör-Novák Réka dietetikus

ketogén diéta tej

Tejek Az állati eredetű tehén, kecske tejek magas laktóz szénhidrát tartalmuk miatt kerülendők. Szintén nem ajánlott a rizstej és a zabtej sem, miután magas szénhidrát tartalmuk mellett zsírban sem kellően gazdagok. Viszont a makrókat figyelembe véve, ketogén diéta tej fogyaszthatóak az alábbiak: 5 amennyiben nem tartalmaznak hozzáadott cukrot mandulatej esetleg szójatej Azonban mi azt ajánljuk, ha csak teheted, a tejet teljesen kerüld el a keto során.

ketogén diéta tej

Ha esetleg a kávédba szeretnéd tenni, akkor használj helyette minél zsírosabb tejszínt, vajat, ghít vagy kókuszzsírt! Az MCT elnyomja az éhségérzeted és a vércukorszintre is kedvező hatása van.

ketogén diéta tej

A jó minőségű, lehetőleg organikus eredetű vaj a keto egyik alapköve, fogyasztása szinte napi rendszereséggel ajánlott. Egyetlen hátránya a laktóz tartalma 6 persze kapható laktózmentes változatban is, ami miatt laktóz érzékenyek nem fogyaszthatják. Azonban az ő számukra is van megoldás, méghozzá a ghí részletek és recept!

Mentes ketogén diéta

A ghí nem más, mint tisztított, enyhén pörkölt vaj. Nem tartalmaz semmilyen adalékanyagot, otthon könnyedén, akár fél óra alatt elkészíthető. A folyamat során a vajat megszabadítjuk a szilárd tejszármazékaitól, jól átszűrve gyakorlatilag teljesen laktóz és kazein mentes lesz, csak a vaj zsírja marad meg.

ketogén diéta tej

A ghí segíti a tápanyagok felszívódását a szervezetben és hozzájárul a megfelelő emésztéshez, tisztítja a májat és az epevezetéket, továbbá gazdag antioxidánsokban, immunerősítő hatása van és tele van vitaminokkal.

Használhatod főzéshez, sütéshez a vajnál sokkal jobban bírja a hőtvalamint a golyóálló kávéba is tökéletes.

Írta: Váczy Anikó A szigorú ketogén diéta legjobb része, természetesen csak az olvadó kilók után, az olyan tejtermékek fogyasztása, mint a sajt, a vaj és a tejszín. De vajon mi a helyzet a tejjel?

Joghurtok és kefir A joghurt és a kefir is tartalmaz laktózt, de jóval kevesebbet, mint a tej. A joghurt görög vagy bolgár, adalékanyag mentes változatban, főként salátákhoz és a kefir is mértékkel ketogén diéta tej beilleszthető a ketogén diétába figyelj a makrókraelsősorban a probiotikum tartalmuknak köszönhetően.

ketogén diéta tej

Azonban kerüld a gyümölcsjoghurtokat, ízesített kefireket, mindent, ami mesterséges adalékanyagot, esetleg hozzáadott cukrot tartalmaz! Legismertebb a tehén- juh és kecsketúró.

Tejtermékek és tojás

Miután a túltenyésztett tehén teje sem ajánlott fogyasztásra, így az abból készült, bolti túró sem. Füvön legeltetett, házi tehéntejből viszont készíthetsz jó minőségű, zsíros házi túrót. Túró helyett persze mértékkel, mint minden tejterméket a cottage cheese-t ajánljuk. Figyelj azonban a viszonylag magas szénhidrát tartalmára, fokozott mértékletességgel fogyaszd!

ketogén diéta tej

A juh és kecske tejéből készült túró általában sokkal zsírosabb és jobb minőségű, így azokat részesítsd előnyben a diéta során de inkább csak ízesítésre használd. Tejszínek Sok féle tejszín létezik, azonban az eredete mindnek ugyanaz 8 Vannak növényi eredetű tejszínek is, ezek egyáltalán nem ajánlottak a diéta során.

Mit együnk, mit ne együnk a ketogén diétán?

Ezt lefölözik és a zsírtartalmától függően kávétejszín kb.