Éjszakai falásrohamok törnek rád? Súlyos betegség okozhatja | Femcafe

Éjszakai édességevés, A késői vacsora ezért káros

Tartalom

    Létrehozva: Egészségünk védelme érdekében legalább ilyen fontos az is, hogy mikor - derül ki a Manchesteri Egyetem tudósainak kutatásából.

    A szakértők laboratóriumi körülmények között tenyésztett sejtek és egerek tanulmányozása során figyelték meg, hogyan függ össze cirkadián ritmusunk - vagyis napi biológiai óránk - az emésztéssel és az anyagcserével.

    magas cukor érték

    A késői vacsora ezért káros A napi biológiai ritmusunk felborulása olyan betegségek kialakulásához vezethet, mint a diabétesz, a metabolikus szindróma vagy a különböző szívproblémák, de az elhízáshoz is jelentősen hozzájárulhat.

    A témáról egy korábbi cikkünkben is olvashat!

    dió a diabétesz kezelésében

    A tudósok azt látták, hogy az evés után beinduló inzulintermelésnek komoly hatása van a szabályos, napszaki ritmus szerint ismétlődő biológiai folyamatokra, illetve sejtjeink működésének összhangjára. Tehát, ha biológiai szempontból rendszeresen rosszkor - vagyis késő éjjel - eszünk, azzal kibillentjük helyes működéséből a cirkadián ritmusunkat. Az inzulin fokozott jelenlétével ráadásul olyan fehérjék termelődése is éjszakai édességevés, amelyekre az adott napszakban a testünknek nem is lenne szüksége.

    cukorbetegség kezelésére virágpor

    Fotó: rf Így változik a hormonszintünk egy nap során Egy egészséges ember szervezetében a stresszhormonként is ismert kortizolból reggel nyolc óra körül van jelen a legtöbb - ez ad elegendő energiát az ébredéshez és a napkezdéshez. Kortizolszintünk hajnali három óra körül éri el a legalacsonyabb értékeket, majd újra termelődni kezd és reggel nyolckor ismét csúcsértéken áll.

    nursing care for diabetes patient in hospital

    A kortizolszint a reggeli csúcs után délelőtt mérséklődik, adrenalin- és szerotoninszintünk viszont ekkor kezd növekedni. Dél körül pörög leginkább az anyagcserénk - sokan ezért érzik farkaséhesnek magukat ebédidőben - dél múltával pedig a kortizol csökkenésével lelassul az anyagcsere, ilyenkor jön a kora délutáni "kajakóma".

    a cukorbetegség pszichoterápia kezelése

    Estére a szerotonin helyét fokozatosan átveszi az egyre termelődő "alváshormon" - melatonin - hajnali 3-kor pedig jön a már említett kortizol-mélypont. Tehát nem egyszerű a rendszer, ugyanakkor könnyű megzavarni. Ha ez egy hajnal 3 órai, főétkezésnek is beillő lakomával történik, akkor bőrünk, emésztésünk és stressz-szintünk is tükrözni fogja, hogy valami éjszakai édességevés rendben.

    diabetes kezelő enzimek