8 ok, amiért káros a cukor | Well&fit

A cukor jotekony hatasa

a cukor jotekony hatasa

A cukorbetegség 10 figyelmeztető tünete "Az élelmiszeripar pontosan tudja ezt, ezért van annyi cukor az ételeinkben. Így ugyanis a szervezetünk függővé válik, így még több cukrot követel magának " - mondta dr. Lustig egy interjúban.

  • A cukor élettani hatásai – SPEEDFIT
  • Cukorbetegség szövődményei kezelésük
  • Csak óvatosan!

Ezt javasolja több táplálkozással foglalkozó szakember, tanácsadó és néhány híresség, például Gwyneth Paltrow Oscar-díjas színésznő is.

Azonban a cukor teljes kiiktatása nagyon bonyolult lenne, hiszen az ételeink nagy része, a zöldségek, a gyümölcsök, a tejtermékek, a gabonafélék, az olajos magvak, még az alkohol is tartalmaznak cukrokat - ha ezekről mind lemondanánk, az étrendünk szinte csak húsból állna, ami meglehetősen egészségtelen.

Sokan a különböző cukorhelyettesítőktől, mesterséges édesítőszerektől remélik azt, hogy az édes ízeket megőrizhetik anélkül, hogy a cukor káros hatásaival szembe kelljen nézniük. Azonban ezeknek az édesítőszereknekpéldául a szacharinnak, a szukralóznak vagy az aszpartámnak számos káros egészségügyi hatása van, például felborítják a bélflóra érzékeny egyensúlyát, de közvetetten hozzájárulhatnak a cukorbetegség és az elhízás kialakulásához is.

a cukor jotekony hatasa

Ráadásul - mint azt több szakember kiemeli - a mesterséges édesítőszerek hosszú távú hatásait még mindig nem ismerjük igazán. A cukor az egészséges, kiegyensúlyozott étrend része is lehet Egyrészt, a szervezetünk szívesen hasznosítja a cukrotmásrészt az édes íz kellemesebbé teszi az ételeink ízét, így változatosabban étkezhetünk. A javasolt mennyiség azonban jóval a szokásos elfogyasztott mennyiség alatt van: nagyjából teáskanálnyi cukrot ajánlott naponta fogyasztani.

  • A cukor káros hatásai
  • Sült hagymát kezelésére a 2 típusú diabetes
  • Ez nemcsak a közönséges répacukorra vonatkozik, hanem a nádcukorra, a szőlőcukorra és a mézre is.

Hogyan csökkenthetjük az elfogyasztott cukor mennyiségét? Az első és legfontosabb lépés, hogy ne cukrozzuk az ételeinket, vagy chrome diabétesz kezelésére szolgáló tegyünk kevesebb cukrot az ételeinkbe és az italainkba.

A cukrozott üdítőket cseréljük le a cukormentes változatra, vagy részesítsük előnyben a teljesen cukor nélküli italokat ásványvíz, gyümölcstea stb.

a cukor jotekony hatasa

Bizonyos ételekben a cukrot helyettesíthetjük is, például fűszerekkel, vaníliával vagy éppen szárított és friss gyümölcsökkel. Tönkreteheti a szexuális életet a cukor Ha cukrot vagy szénhidrátot eszünk, hasnyálmirigyünk inzulint bocsájt ki, a túlzott bevitel viszont hosszú távon inzulinrezisztenciához vezethet.

Ez a betegség többek között a nemi vágyra is hatással van.

Cukor, az édes gyilkos (Is Sugar the New Fat?)

Ha az inzulinszintünk nem megfelelő, akkor egy idő után más hormonok egyensúlya is felborul, ami miatt libidónk jelentős mértékben visszaeshet. Csökkenhet a tesztoszteron termelődése, ami amellett, hogy izomvesztést okoz, a szerelmeskedési kedvre is negatív hatást gyakorol, ráadásul testzsír-növekedés, csontsűrűség-vesztés és depresszió is lehet a következménye. Az inzulinháztartás felborulása a szervezetünket érő a cukor jotekony hatasa szintjét is megnövelheti, a sok stressz miatt pedig teljesen elveszíthetjük az érdeklődésünket a szex iránt.

a cukor jotekony hatasa

A probléma nemcsak a tesztoszteron, hanem az ösztrogén és a progeszteron termelődésére is hatással van, így a női szervezet ugyancsak érintett.